O wymianie rozrządu wiele już napisano. Mam jednak wątpliwości czy w ASO postąpiono właściwie. Wyczytałem, że przy wymianie rozrządu należy także wymienić pompę wodną. Gdy zlecałem usługę pierwszej wymiany rozrządu w mojej oktavce II 1,9 tdi BJB przy stanie 110 tys. km przebiegu (o 10 tys. wcześniej) zapytałem czy to prawda i otrzymałem potwierdzenie. Jak odbierałem auto na fakturze nie było wyszczególnionej pompy. Inny pan stwierdził, że widocznie nie trzeba było wymieniać. I teraz już nie wiem trzeba czy nie.
Wymiana rozrządu to najlepszy moment do wymiany pompy wody. niektórzy mechanicy mówią, że 120 tys to jej średnia "długość życia". Przy wymianie rozrządu pompa dostępna jest jak na dłoni, 2 śruby uszczelka i jest po sprawie, no i potem nowy płyn chłodniczy -łączny koszt około 150 zł i spokój na następne 120 tys.
Wizualna ocena pompy nie zawsze się sprawdza, lepiej elektywnie zlecić wymianę.
Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
________________________________________
Zgodze sie z kolegami, sam wymienilem sobie rozrzad z napinaczem...stwierdzilem ze pompa ok to nie wymieniam...no i po pol roku...czyli wczoraj musialem wymienic pompe bo szlak ja trafil...czyli rachunek prosty zrobilem sobie podwojna robote...Wniosek:wymien sobie pasek rozrzadu razem z pompa ..pozdrawiam 8)
No no... ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :shock: chociaż pompa w moim "starym" Nisssmo wytrzymała 150tyś. i byłem tym zbulwersowany ale widzę że nie tylko Nissmo tak ma :?
tez wymienilem pasek rorzadu 117117 tys.mil, plus pompa ,sam dzwiek przy odpalaniu byl nie mily,syk oraz jakby ktos mial zadyszke, potem sprawdzilem ze na pompie wodnej zaczela sie pojawiac rozowy plyn z chlodnicy , zaciekalo, sam pasek byl sztywny, po zalozeniu nowego kompletu wraz z rolkami pompa , skoda odpala obroty nie skacza do 1300rpm, cicho bez tzw. zadyszki, slychac frrr frrr jak sie doda gazu,
U mnie serwis przy 86 tyś. dokonał wymiany bez pompy.
Przy przebiegu 164 tyś. wymieniałem u innego mechanika.
W pompie brakowało kilku skrzydełek wirnika - co się z nimi stało, dlaczego odleciały i gdzie się podziały ...? Pozostanie tajemnicą mojego BGU.
Każda moja następna wymiana rozrządu będzie z pompą bez względu na markę pojazdu.
Komentarz