wymiana rozrządu

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janusz44
    Classic
    • 2009
    • 2

    wymiana rozrządu

    Zamieszczone przez brongo
    Z czesći, które wymieniłeś tylko halogeny będą pasować, większość sterowników z O2 nie pasuje do O2FL (jakieś zmiany w protokole CAN).
    Jasna sprawa - wyraźnie zaznaczyłem, że
    Zamieszczone przez rrysio
    Poniższe ceny w PLN są orientacyjne i dotyczą O2 przed liftem ale dają jakieś zgrubne wyobrażenie o kosztach.
  • watolo
    Classic
    • 2008
    • 10

    #2
    wymiana rozrządu

    O wymianie rozrządu wiele już napisano. Mam jednak wątpliwości czy w ASO postąpiono właściwie. Wyczytałem, że przy wymianie rozrządu należy także wymienić pompę wodną. Gdy zlecałem usługę pierwszej wymiany rozrządu w mojej oktavce II 1,9 tdi BJB przy stanie 110 tys. km przebiegu (o 10 tys. wcześniej) zapytałem czy to prawda i otrzymałem potwierdzenie. Jak odbierałem auto na fakturze nie było wyszczególnionej pompy. Inny pan stwierdził, że widocznie nie trzeba było wymieniać. I teraz już nie wiem trzeba czy nie.
    Oktavia II 1,9 TDI Elegance

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez watolo
      Inny pan stwierdził, że widocznie nie trzeba było wymieniać. I teraz już nie wiem trzeba czy nie.
      Dobrze by było , już co raz więcej mechaników twierdzi , że trzeba bo za 2 tys km wracają auta do nich na wymianę pompy.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • bielinek
        Ambiente
        • 2008
        • 157

        #4
        Wymiana rozrządu to najlepszy moment do wymiany pompy wody. niektórzy mechanicy mówią, że 120 tys to jej średnia "długość życia". Przy wymianie rozrządu pompa dostępna jest jak na dłoni, 2 śruby uszczelka i jest po sprawie, no i potem nowy płyn chłodniczy -łączny koszt około 150 zł i spokój na następne 120 tys.

        Wizualna ocena pompy nie zawsze się sprawdza, lepiej elektywnie zlecić wymianę.

        Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
        ________________________________________

        Komentarz

        • flakum
          Classic
          • 2008
          • 28

          #5
          Zgodze sie z kolegami, sam wymienilem sobie rozrzad z napinaczem...stwierdzilem ze pompa ok to nie wymieniam...no i po pol roku...czyli wczoraj musialem wymienic pompe bo szlak ja trafil...czyli rachunek prosty zrobilem sobie podwojna robote...Wniosek:wymien sobie pasek rozrzadu razem z pompa ..pozdrawiam 8)
          trzeba to naprawić!!!

          Komentarz

          • maxpaynemm
            RS
            • 2008
            • 1764
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            No no... ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :shock: chociaż pompa w moim "starym" Nisssmo wytrzymała 150tyś. i byłem tym zbulwersowany ale widzę że nie tylko Nissmo tak ma :?
            Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • outlaw
              Ambiente
              • 2009
              • 237
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              tez wymienilem pasek rorzadu 117117 tys.mil, plus pompa ,sam dzwiek przy odpalaniu byl nie mily,syk oraz jakby ktos mial zadyszke, potem sprawdzilem ze na pompie wodnej zaczela sie pojawiac rozowy plyn z chlodnicy , zaciekalo, sam pasek byl sztywny, po zalozeniu nowego kompletu wraz z rolkami pompa , skoda odpala obroty nie skacza do 1300rpm, cicho bez tzw. zadyszki, slychac frrr frrr jak sie doda gazu,
              prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

              Komentarz

              • grzeniu10
                Drive
                • 2011
                • 44
                • Octavia III combi (5E5)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                U mnie serwis przy 86 tyś. dokonał wymiany bez pompy.
                Przy przebiegu 164 tyś. wymieniałem u innego mechanika.
                W pompie brakowało kilku skrzydełek wirnika - co się z nimi stało, dlaczego odleciały i gdzie się podziały ...? Pozostanie tajemnicą mojego BGU.

                Każda moja następna wymiana rozrządu będzie z pompą bez względu na markę pojazdu.

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  outlaw, nie ma to jak odkopać 5 letni temat....

                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  Pracuję...